chokladknäck



Go kväll!! Jag började jobba 8 imorse och sen dess har det varit full rulle!!
Efter jobbet mötte jag upp H och vi gick och köpte en sista julklapp till svärmor.. Hon ska faktiskt få nått som jag själv väldigt gärna vill ha.. nämligen en skål från iittala- Marimekko.. en svart. Jag vill ha den vita frostade. :D
Jag har gjort chokladknäck!! De blev jättegoda!! Jag rekomenderar verkligen att prova!! Men jag hade glömt från förra året hur kladdigt det är att hälla i formarna- som ni ser på bilden :D

Receptet:
2 dl vispgrädde
2 dl ljus sirap
2 dl strösocker
2 msk kakao
2 msk smör (vilket jag skippade)

Blanda alla ingredienserna, utom smöret,i en tjockbottnadkastrull och koka upp. Rör om då och då.
Gör ett kulprov för att se om det är färdigt.
koktid 15-30 minuter.. tillsätt smöret
häll i formar och låt svalan
förvara i kyl.

Lycka till!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0