helgsnack

Jag hade en supermysig kväll igår hos svärmor. Ungarna är ju bara för underbara. Vi åt och drack gott och spelade tp- tjejerna mot killarna och så klart vann vi :D
Idag har vi gått tipspromenad. H vann en julskinka i utlottningen som var efteråt. KUL!! Men vi lämnade den hos sväris så hon kan tillaga den åt oss. Vi ska ju ändå vara där på julafton.
Nu leker jag husmor och har gjort egen klyftpotatis och smördegsinbakad kassler med vitlöksost inuti.... mmm...riktig söndagsmat. De enda jag inte kan få till, hur mycket olja jag än har, är att klyftorna fastnar i plåten. Jag har rört om dom väl i oljan och jag har rört omkring medans dom är i ungnen.. Nu senast jag kikade så luktade det nästan friterad potatis pga all olja, men de fastnar ändå!!!

Nu ska jag dessutom göra lite julgodis som jag ska bjussa kollegerna på imorgon.
Ger receptet lite senare men jag kan säga att  huvudingredienserna är marie-/digestivekex och choklad. ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0