Det blir aldrig som man tänkt sig..

Är tillbaks hemma efter en jätterolig och skön helg i götet.
Vi drog ner på fredag efter att jag slutat jobbet. Det tar alltid, av nån konstig anledning, så lång tid att transportera sig till målet på "dit" vägen. Hur som helst.. väl framme vid hotel Odin så skulle vi få oss en parkering, det fanns till vår lycka 1 kvar i garaget. Till vår stora olycka kom det sig att p-automaten vägrade trycka ur sig någon biljett efter att vi dragit kortet och pröjsat för 24h..  Vi testade allt, men inte en pappersbit kom ur den. Så en felanmälan var på sin plats och likaså en uppsats om att vi betalt i vindrutan på bilen.

Väl på hotellrummet blev det snabbpiff innan vi gick in till K och P.
Eftersom det var P:s födelsedag hade hans fru tagit med bubbel, ost och kex. Vi skålde lite snabbt innan vi begav oss till den italienska restaurangen. Förrätten var himelsk, varmrätten var himelsk och vinet var precis lika så. Tyvärr blev vi alla så proppmätta att vi inte orkade med någon efterätt..
Jag vill bara tillägga att jag verkligen inte är särskillt hemma i Göteborg. Eller INTE alls kanske jag ska säga. Det är jättetrevligt och mysigt, men jag hittar INTE!! Jag är som bortblåst. Vi hade eller ska jag säga att mitt sällskap hade roligt åt det hela helgen..
Vi letade upp Ritz drack några fantastiskt goda drinkar och spanade in "storstadsfolket" innan vi ramlade hemåt till hotellet.
Lördagen ägnde vi åt shopping i det fantastiska vädret. Tyvärr rinner tiden alltid iväg när man har som roligast.. och vi hade ju faktiskt inbokade behandlingar på Stenugsundsbaden. Så vi fick lämna Göteborgs stress i innerstaden för att att bege oss till hälsa och välmående en bit utanför.


Tyvärr fick stackars K stressa upp sig ännu mer när vi anlände. Hon skulle få massage klockan 17 och vi anlände 16.15.
Inte direkt den optimala uppladdningen.. men hon hann med knapp marginal.
En vän till K och P hade boka in oss på spat och när man bokar rum på ett spa så har man ju automatiskt tillgång till spa anläggningen.. eller hur?! Det var vi helt bergis på, men det visade sig att så inte var fallet. Vi hade inte det paketet sa receptionisten vid poolen. Vadå inte det paketet?! Dom menade att man skulle vilja pröjsa 350 spänn per pers för att basta, bada i pool och ev. träna?! Vem fan gör det??!! DET MÅSTE HA BLIVIT FEL!! hur som helst gjorde hon ETT UNDANTAG och lät oss vara där trots att vi egentligen inte fick. Tack, tack för det du!! Väldigt generöst!!
Efter 10 minuter i en varm pool med hudavlagringar och tå/navelludd på botten var jag nöjd. Testade desperat på att ångbasta, "jag är ju trots allt på spa" men nej kunde inte få ro i kroppen och varför utsätta sig för andnöd och svettvallninar i onödan.. där tog mitt spaande slut!!


Senare på kvällen var det dags för middag. Vi fick vänta länge innan vi fick beställa och ännu längre innan vi fick maten.. "men det kanske var en del av paketet"
Maten var jättegod, men tyvärr lite för lite.. fortfarande hungrig beställde vi in dessert.. gott men inte det bästa jag ätit..och livebandet "Chans" som började spela efter halvtid vred på alldeles för mycket bas.. "men det ingick visst i paketet".. eller hur var det nu..?!
Efter några drinkar hamnade tillslut både jag, K, P och H på dansgolvet, jo för plötsligt förvandlades det vi trodde skulle vara en lugn och harmoniska spaanläggning till nattklubb. Folk strömmade till utifrån och de tog till och med inträde.. det kanske vi också skulle ha betalat.. eller "ingick det i paketet"?!?!
Trötta efter kvällen återvände vi till våra rum..
Idag, trötta efter igår och trodde vi hade gott om tid på oss till utcheck klockan 12. Av nån anledning fick P en konstig känning och ringde till receptionen. Klockan 11 var utcheck. Vi skulle ha varit ute för 5 minuter sen. Ok, där låg  H och jag i sängen läste och såg på tv. Lugna och harmoniska tills vi fick stressa in i duschen, packa väskan och lämna rummet fortast möjliga. snabbt gjort och lätt fixat men.. det blir aldrig riktigt som man tänkt sig!!


I brist på kamera och "kom ihåg" är de här bilderna nästan de enda jag har från helgen.. TYVÄRR!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0