Allahjärtans-meny!

Har varit ute och promenerat i det fina vädret. Kallt ute men skönt efteråt. Jag har även varit och gjort slut med mitt gamla träningscenter. Det suger lite eftersom jag kommer att betala dubbelt nu i februari men men..
Jag håller på att bli sjuk är jag rädd.. NEEEJ!! Det har jag verkligen inte tid eller lust med.
Ska dessutom åka och handla idag. Ska bli trerätters på alla hjärtansdag för mig och älsklingen!!

Har hittat vår kärleksmiddag i denna underbara Receptbok från allt om mat..


Det ska bli lax med räktsatsiki till förrätt, lamm till varmrätt och smördegshjärtan till efterrätt.. mmm ska bli så smaskigt!

Basilika soppa med mozzarellahjärtan
till 4 pers

3 medelstora potatisar
1 finhackad vitlöksklyfta
1 msk smör
9 dl vatten
2 gränsaksbuljongtärningar
1 dl vispgrädde
1 kruka basilika
1 dl riven parmesan
1/2 tsk salt
2 krm svartpeppar

Garnering:
125 g mozzarellaost
basilika

Gör så här:
1. skala och tärna potatisen. Fräs upp vitlöken i smör i en rymlig kastrull. Fräs sedan potatisen häri.
2. häll i grönsaksbuljongen och koka potatisen mjuk under lock i 15 min
3. Mixa koket till puré med stavmixer (matberedare går också bra). Tillsätt grädde och koka upp soppan.
4. Plocka av basilika bladen, spara några till garneringen och krossa resten i en mortel.
5.Blanda det gröna moset och parmesanosten i soppan. Smaka av med salt och peppar.
6. Skiva mozzarellan i lagom tjocka bitar, så du kan trycka ut hjärtan med en liten pepparkaksform, eller skär ut med en kniv. Lägg sedan hjärtana försiktigt i soppan som garnering tillsammans med basilika blade.


Kommentarer
Postat av: ✿Linda H ✿

ser fint ut men jag gillar inte soppor!!! men smördegshjärtat med jordgubbar såg gottigt ut!!

2009-02-12 @ 17:40:49
URL: http://hogsta.blogg.se/
Postat av: MALIN

Gott det där lät. Värt att testa någon dag tror jag allt! Kika gärna in hos mig.

2009-02-15 @ 22:44:02
URL: http://tastebyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0