091112


Det ligger snö på taken och plötsligt infinner sig en nästan olustig känsla. Kan det vara julkänslor jag försöker pressa fram mån tro? Hela hösten har sprungit fram och jag har inte riktigt fattat att det faktiskt snart är på gång. Tomtar, julstjärnor, pepparkakor och lussefirande. Hallå, vart har jag varit hela hösten?!
Jag känner mig riktigt oförberedd. Vad vill jag ha i julklapp, vad ska jag ge i julklapp, när ska jag baka lussekatter och plocka fram julkulor och pynt? Om inte snön hade fungerat som nån sorts veckarklocka hade jag nog fortfarande trott att sommaren precis tagit slut trots att vi är inne i november.

Det lustiga är att jag inte väntar på julen, jag tror jag går och väntar på att jag ska falla in i någon sorts depression pga mörker och kyla. Det har hänt förut och hjälpts av att vi åkt på solsemester. Men inte i år. I år har jag precis börjat fatta att det faktiskt är mörkt ute redan klockan 15 på dagen och att löven faktiskt rasat av träden för länge sedan.
Det är lite skrämmande. Är jag så upptagen att jag inte hinner stanna upp och andas, se mig omkring och se vad som händer omkring mig, eller är det någon sorts förnekelse jag håller på med?!

Oasett vilket så tycker jag ändå att jag mår ganska bra. Och från och med idag ska jag försöka njuta lite mer och sakta men säkert börja förbereda mig och mitt hem inför julen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0