3 days left



Har än så länge haft en väldigt härlig dag. Sov dock nästan inget inatt pga SJ och mardrömmar kring det.
Det var nämligen så att jag igår inte kunde hitta min avgång till sthlm på deras hemsida så jag blev lite orolig och ringde. Han som svarade konstaterade att det skulle gå som det var sagt och skickade mig min tågbiljett omgående via sms. Däremot blev min sambo väldigt skeptisk till att avgången inte fanns att hitta och lyckades leta reda på den i trafik informationen. Jo det var som vi befarade INSTÄLLD!! Hur kan denna SJ snubbe sitta och säga att tåget ska gå som det ska när det har varit inställt sen i slutet av januari och fram till i slutet av februari?!?! Hade inte min sambo uppmärksammat detta hade jag med all säkerhet stått helt ovetandes på stationen och väntat på ett tåg som inte kommit.
Jag ringde ju såklart upp SJ idag och tjejen i luren visst minsann vad hon snackade om. Tåget var inställt och jag fick välja en ny avgång på bekostnad av SJ. Så summan av kardemumman blev att jag får lämna jobbet ännu tidigare än planerat för att komma med ett x2000 tåg. Som i slutänden faktikt bidrar med att jag kommer fram mycket tidigare till sthlm. Inte fel det heller. Nu hoppas jag bara på att allt flyter på som det ska, hela resan till och från Colombia.

Har förövrigt seriös-packat idag, tvättat det sista inför resan, lunchat med goaste vännen Ida och inhandlat det sista från apoteket. Och om lite drygt 2 timmar ska jag möta upp mitt härliga jobbgäng för en trerätters middag. Gissa om jag ser fram emot det ;)
Have a nice eavning folks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0