vårbitter

Ytterligare en härlig dag och jag är helt ledig och fri att göra vad jag vill. :) Började rensa i garderoben igår och det slutade med att jag har mer kläder utanför än innan jag började. Måste åka till IKEA och köpa mig fler kartonger så jag kan stoppa undan och förvara kläder som jag inte ska ha på minst ett år till.

Jag är dessutom lite bitter så här års och särskillt om det är soligt och fint ute. Jag avundas alla som har solläge på balkongen eller en terass att kliva ut på. Än värre är det nu att grannarna tvärs över också har skaffat inglasad balkong och dessutom inrett den så de redan nu kan sitta i vårsolen och gotta sig. Det lär dröja minst två månader till innan solen orkar sig in på våran balkong.
Det går bara inte att hjälpas att jag känner så här. Varje år vid den här tiden och framöver hatar jag att bo i lägenhet. Bara en sån sak som att man på sommaren vill hinna sitta lite i solen innan man börjar jobba. Nej då måste jag packa lilla väskan å dra med mig en stol ut till någon icke närliggande park för att få lite sol på näsan.
Ett hus kommer sitta fint. Det gäller bara att vi hittar det som ger rätt magkänsla och som inte blir överbetalt. Helst ska det vara nu innan sommaren också.

Ja nu fick jag det sagt också. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0