Sugar

Jag tror jag är sockerberoende! Vem är inte det tänker ni, men jag menar allvar!! Har inte ätit godis eller kakor på två dagar och jag mår inte alls bra idag. Min skalle värker och dunkar så jag tror den ska gå sönder. Abstinensen har börjat te sig i form av att vilja klättra på väggarna och slita upp både bullpåsar & chokladkakor som ligger och lurar i frys och skafferi. Har ätit på äpplen och andra torra fiberrån för att inte bli helt tokig. Det enda som gör att jag lyckas hålla mig från det riktigt söta är utredningen om J:s komjölksallergi som vi startat på allvar. I två veckor måste jag hålla upp med allt vad som kan tänkas innehålla nån form av mjölk och hitta ersättningar istället. Sorgligt att det råkar bli över påsken och allt gott som den har med sig. Å andra sidan ett bra tillfälle för avvänjning för mig och mitt sockerbehov. Så ni påskgummor-& gubbar som tänkt komma förbi i hopp om att fylla upp era ägg med godis. Glöm det!!! Jag står för att vara snåltanten på gatan i år och bjussar på frukt, eller föredrar ni inget alls istället?! ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0