God morning

Torsdag!! Dvs snart helg och att jag om en timme och 40 min ska göra teoriprovet inför grönt kort. Är ärligt lite nervös var så länge sen jag pluggade. Ska slå på ranchen innan också så jag ska åka ut om ett tag och träna lite putt.
Igår fick jag lära mig att chippa (tror det stavas så). Jag tror verkligen att jag har talang för golf, men det är lätt att säga när man inte har spelat på banan än. :D

Dagarna känns så långa när man gör en massa på förmiddagen. ska till jobbet sen och guida kunder genom butikens klädutbud.
Hade en fruktansvärt otrevlig kund igår kväll. 3 min innan stängning går hon in i provrumet (borde vara förbjudet).. sen kommer tjejen som stod i kassan när, kunden skulle betala, till mig och frågar efter en klädroller, eftersom kunden ville att vi skulle rolla bort allt hår/ludd fån tröjan.. OK!!
För det första så hade vi stängt men trevlig som jag är tar fram rollern och rollar av så gott det går. (så mkt ludd var det inte på tröjan) när jag har vikt ihop den frågar hon - Fick du bort allt?!?! Jag svarade nej inte riktigt allt men du får rolla mer när du kommer hem!! Hallå en svart tröja liksom vad syns inte på den?!?!
Sen börjar hon med tjejen i kassan, om en maska eller tråd som stack fram på ett reaplagg på framsidan. Hon ville ju absolut ha avdrag.
När tjejen i kassan var osäker på hur mkt kollade jag "skadan"- Jag var vääääääääldigt snäll när jag gav henne 30.- extra på reapriset plus att det var halva reapriset på det!! Jag lovar att det bara hade varit att sticka in tråden på andra sidan utan att skada plagget. Hon borde ha fått 0 spänn i rabatt!!
Hur som helst när jag åter lagt plagget på disken aggerade kunden som att jag inte stod framför henne när hon högt säger till tjejen i kassan - Vad gjorde HON nu då!! Drog HON ut det ännu mer!!!!! Jag var tvungen att gå åt sidan så att jag inte hade drabbats av ett raseriutbrott och sparkat kärringen ur butiken från där jag stod!!
Inte nog med det.. när tjejen i kassan hade slagit in de två varorna ville kunden inte tro på att hon dragit rätt rabatt.. Jag grep in igen och tillslut betalde hon och gick ut. En hel kvart tog det för henne att få arslet ur butiken!!! Satan va upprörd jag var efter det.. jag spydde galla efter henne hela vägen hem sen.. hungrig och trött som man är vid 19.30 på kvällen.

Ok, ville bara berätta.. ska dra till golfbanan nu.

Ha en skön torsdag allesammans!!

Kommentarer
Postat av: ida

haha vilken jobbig människa, och OTREVLIG!

ha en bra dag :)

2008-09-18 @ 12:17:29
URL: http://karlssonida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0