sushi

Riktig kvaliétssushi har jag och älsklingen käkat ikväll. Vi har ett riktigt bra sushiställe i vårt kvarter som verkligen har de bästa råvarorna. Jag har aldrig ätit pilgrimsmussla tidigare eller råa- kinesiska sötvattenskräftor heller för den delen, men han fixade och skickade med oss det för att testa och ja det var riktigt gott.
Nu är det ju så att jag alltid på något vis får någon form av kväljningskänslor med suchi. Vet inte om de är bara för konsistensen eller om det är vetskapen om att det jag faktiskt äter är rått. Så nu när jag tänker lite på suchi blir jag liksom lite illamående.. eller smått äcklad. Väldigt skumt. Trots det så blir jag titt som tätt sugen på dessa råa slimebitar doppade i soya.
Och när jag käkar dom vet jag ju att det går bra.. det är ju verkligen gott.. eller??!??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0