Colombia with love




Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och kikat på bilderna. Här är bara några få av alla vi faktiskt tog. Colombia var härligt och jag kan rekomendera det om du tycker om att se och resa till lite mer ovanliga länder. Vi möttes bara av trevliga människor, härligt klimat, skön kultur och fantastiskt vackra landskap. Skulle nog kunna resa tillbaks men då kanske lite längre in i landet.
Jag var minst lika skeptisk till att åka till Colombia för ett år sedan som alla andra. Men när vi läste på om landet fick vi nästan bara fram positiva saker från alla som besökt landet och vi blev mer och mer övertygade om att det var dit vi skulle åka och jag kan säga att vi inte ångrar oss en sekund.
För visst är det om kokainet och Farcgerillan man har hört och det är ju allt annat än bra saker det fört och för med sig. Men faktum är att den nuvarande presidenten satsar starkt på att människor ska överge kokaintillverkning och ägna sig åt bland annat bananplantage och turism och gerillan minskar så den finns knappt kvar. Jag är inte allt för insatt i det här men det är iallafall ett upcoming land och allt fler turister hittar dit. Faktum är att jag blev förvånad över hur "turistigt" det faktiskt var. Vi träffade många holländare, danskar, amerikaner och norskar som tänkt precis som vi. "Colombia känns nytt och lite annorlunda"

Kommentarer
Postat av: The blog of Rebecca Svensson

Oh vilka härliga bilder! :-)

2011-03-30 @ 17:39:25
URL: http://rebeccaasv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0