ice ice


Inte lika vackert, men jag hoppas det ska bli lika gott som hos Linneasskafferi. Det ska bli glass efter minst 6 timmar är det tänkt, så både jag och H ser fram emot att prova. Ingen av oss har värst bra erfarenheter från hemmagjort glass så förväntningarna är inte det högsta.

Tidigare idag åkte jag och lillen till IKEA för att köpa gardinskenorna som varit slut varendaste gång vi har varit där. Tycker alltid att det är så mycket folk där oavsett veckodag. Arbetar inte folk ;)

Igår var jag i stan hela dagen. Det var allt från promenader till fika och ansiktsbehandlig som avslutning på dagen. Mer sånt tack!!
Imorgon väntar BVC och läkarkoll av lillen. Han har blivit jättetorr och fått så mycket röda utslag i ansiktet och på bröstet. Ser inte roligt ut alls. Dessutom har han tappat nästan allt hår uppe på huvudet. Helt normalt enligt BVC-sköterskorna och jag vill tro det. Bara att det känns som att han har elefanthud på örsnibbarna och jag smörjer med både bröstmjölk och babyolja. Inget tycks hjälpa. Stackars liten. Tror visserligen inte att han lider värst mycket av det, bara jag som är den oroliga hönsmamman. :)
Och denna oro sen då.. jag lovar det finns alltid nått man funderar eller nojar för. Livet som förstagångsförälder antar jag.

Kram

Kommentarer
Postat av: jessica

Stackars lilla plutten. Hoppas utslagen försvinner snart, men det är ju ganska normalt med hormonutslag på små småttingar.

2011-11-24 @ 21:43:27
URL: http://lifestyleblogs.se/jessica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0